Annuleren en Retourneren

Hoe kun je een bestelling annuleren of retourneren?

Annuleren

Je kunt een geplaatste bestelling, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos annuleren.

Annuleer je de bestelling, nadat deze verzonden is, dan dien je het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Buitenkussens.nl een betaling heeft ontvangen, dan wordt de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, teruggestort. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als je de bestelling aan de deur geweigerd hebt en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Retourneren / afkoelperiode

Als consument heb je een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn o.a. gepersonaliseerde producten en maatwerk of op maat gemaakte producten. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden en via PostNL of DHL verzonden worden.

Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Wil je de hele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dien je terug te sturen naar onderstaand retouradres. Buitenkussens.nl zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan je terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor jou rekening. Ook bij het retourneren van een deel van de bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening.

De aankoopsom van het door jou geretourneerde deel van de bestelling zal aan je worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Voor retournering dien je te kiezen voor de pakketpost van PostNL of DHL. Voor verzending van een pakket tot 10 kg (met Track & Trace) betaal je circa € 10,00.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk (via de mail) aan Buitenkussens.nl kenbaar te worden gemaakt. Stuur ons een e-mail. Vermeld hierbij a.u.b. in ieder geval je volledige naam en bestelnummer en de artikelen die je wenst te annuleren, ruilen of retourneren.
Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer je ons de reden hiervan laat weten.

Je bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens je bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op! Het rekeningnummer dat je opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan je de betaling aan Buitenkussens.nl heeft Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen 14 dagen na ontvangst retour(en) aan je terugbetaald.

Retouren kunnen worden teruggestuurd naar:

Buitenkussens.nl
T.a.v. dhr. P.S. van der Woerdt
Ringweg Oost 41
8391CZ Noordwolde (fr)